Łączna wartość wydatków kwalifikowalnych projektu: 2 573 283,62 PLN
Dofinansowanie: 2 444523,62 PLN (z czego 85%, tj. 2 187 291,07 PLN finansowanie EU, 10% finansowanie wkładu krajowego z budżetu państwa, tj. 257 232,55 PLN)
Wkład własny: 128 760,00 PLN
Projekt „Krakówka, czyli kształcenie szyte na miarę” stanowi grupę działań skierowanych do 140 uczniów i 12 nauczycieli kształcenia zawodowego Zespołu Szkół Ponadpodstawowych nr 6 w Piotrkowie Trybunalskim mających na celu podniesienie ich kompetencji i kwalifikacji, wynikających z potrzeb tej grupy, wskazanych w diagnozie przeprowadzonej w styczniu 2024 r. na terenie ZSP 6, celem stałego podnoszenia jakości pracy szkoły.
Przeprowadzono również badania wśród lokalnych przedsiębiorców związanych z kierunkami kształcenia szkoły. W diagnozie ujęto także wnioski z ostatniego spisu inwentarza oraz aktualnej oceny stanu technicznego i ilościowego posiadanego wyposażenia i infrastruktury w kontekście efektywnej realizacji projektu. Pod uwagę wzięte również zostały wyniki z egzaminów zawodowych oraz matur, a także analiza lokalnych ofert pracy. Po analizie całości przeprowadzono dodatkowo wywiady z kadrą zarządzającą oraz nauczycielami przedmiotów związanych z kształceniem zawodowym celem doprecyzowania wniosków do diagnozy.
Celem głównym proj. jest wsparcie kszt. zawodowego w zakresie dostosowania do wymagań nowoczesnej cyfrowej i neutralnej dla klimatu gospodarki. Jest on skierowany do uczniów szkoły uczących się zarówno w Technikum Menedżersko-Usługowym w zawodach: technik stylista, technik grafiki i poligrafii cyfrowej, technik hotelarstwa, jak i do uczniów Liceum Sztuk Plastycznych w specjalizacjach projektowanie ubioru oraz graficzne. Po ukończeniu obu typu szkół uczniowie mają możliwość zdobycia tytułu zawodowego w swoim zawodzie. Dla wzmocnienia uczniowskich kompetencji miękkich oraz umiejętności uniwersalnych niezbędnych na rynku pracy zrealizujemy 9 zadań skierowanych do zrekrutowanych zgodnie z wytycznymi i na podstawie diagnozy uczniów, nauczycieli i czkoły. Wszyscy uczniowie wezmą udział w doradztwie zawodowym (3 h na każdego ucznia).
Siedemdziesiąt procent uczniów odbędzie staż uczniowski w wymiarze 160 godzin u lokalnych pracodawców związanych z przemysłem włókienniczym, projektowaniem graficznym i poligrafią cyfrową oraz hotelarstwem celem zaspokojenia potrzeb uczestników projektu. Warunkiem udziału w projekcie będzie obowiązek wzięcia udziału również w min.1 wybranej formie realizacji zad. 5, 6 i 7.
Ogólnie zadania skierowane na uczniów to:
Zad.(Z)1 -Współpraca ze środowiskiem społeczno-gospodarczym w zakresie realizacji wysokiej jakości staży uczniowskich
Z2-Rozwój doradztwa edukacyjno-zawodow
Z3-Zdobywanie kwalifikacji przez uczniów i słuchaczy poprzez udział w formach kończących się egzaminem/uzyskaniem certyfikatu
Z4-Kształtowanie i rozwijanie u U kompetencji kluczowych oraz umiejętności uniwersalnych niezbędnych na rynku pracy (zajęcia wyrównawcze)
Z5-Kształtowanie i rozwijanie u U kompetencji kluczowych oraz umiejętności uniwersalnych niezbędnych na rynku pracy (zajęcia warsztatowe)
Z6-Kształtowanie i rozwijanie u U umiejętności praktycznych zawodowych pożądanych na rynku pracy (zajęcia warsztatowe/kursowe/wyjazdy zawodoznawcze)
Celem projektu (wynikającym z diagnozy) jest również podniesienie kwalifikacji i kompetencji nauczycieli, w tym nauczycieli kształcenia zawodowego, oraz doposażenie i dostosowanie 5 pracowni zawodowych oraz stworzenie labolatorium językowego i doposażenie pracowni informatycznej. Trwałość rezultatów zostanie zachowana dzięki trwałej zmianie w pracy szkoły objętej projektem.
Wprowadzone przez przeszkoloną kadrę w projekcie nowe formy zajęć, staną się trwałym elementem oferty szkoły. Kompetencje kluczowe z punktu widzenia rynku pracy i kwalifikacje nabyte przez uczniów, wypracowane w projekcie programy zajęć, zakupiony sprzęt i kompetencje oraz kwalifikacje nauczcyieli, przełożą się na trwałe poszerzenie oferty edukacyjnej szkoły objętej projektem zwiększy ich jakość i atrakcyjność i tym samym wpłynie na trwały wzrost potencjału kapitału ludzkiego Województwa Łódzkiego (WŁ). Wsparcie przewidziane w projekcie wynika z zapisów Terytorialnego Planu Sprawiedliwej Transformacji Województwa Łódzkiego (TPST WŁ). Osiągnięcie zakładanych rezultatów przełoży się bezpośrednio na realizację celów projektu.
Przedsięwzięcia zaplanowane w projekcie nie powielają działań realizowanych na poziomie centralnym oraz regionalnym.
#FunduszeUE #FunduszeEuropejskie
Dofinansowanie: 2 444523,62 PLN (z czego 85%, tj. 2 187 291,07 PLN finansowanie EU, 10% finansowanie wkładu krajowego z budżetu państwa, tj. 257 232,55 PLN)
Wkład własny: 128 760,00 PLN
Projekt „Krakówka, czyli kształcenie szyte na miarę” stanowi grupę działań skierowanych do 140 uczniów i 12 nauczycieli kształcenia zawodowego Zespołu Szkół Ponadpodstawowych nr 6 w Piotrkowie Trybunalskim mających na celu podniesienie ich kompetencji i kwalifikacji, wynikających z potrzeb tej grupy, wskazanych w diagnozie przeprowadzonej w styczniu 2024 r. na terenie ZSP 6, celem stałego podnoszenia jakości pracy szkoły.
Przeprowadzono również badania wśród lokalnych przedsiębiorców związanych z kierunkami kształcenia szkoły. W diagnozie ujęto także wnioski z ostatniego spisu inwentarza oraz aktualnej oceny stanu technicznego i ilościowego posiadanego wyposażenia i infrastruktury w kontekście efektywnej realizacji projektu. Pod uwagę wzięte również zostały wyniki z egzaminów zawodowych oraz matur, a także analiza lokalnych ofert pracy. Po analizie całości przeprowadzono dodatkowo wywiady z kadrą zarządzającą oraz nauczycielami przedmiotów związanych z kształceniem zawodowym celem doprecyzowania wniosków do diagnozy.
Celem głównym proj. jest wsparcie kszt. zawodowego w zakresie dostosowania do wymagań nowoczesnej cyfrowej i neutralnej dla klimatu gospodarki. Jest on skierowany do uczniów szkoły uczących się zarówno w Technikum Menedżersko-Usługowym w zawodach: technik stylista, technik grafiki i poligrafii cyfrowej, technik hotelarstwa, jak i do uczniów Liceum Sztuk Plastycznych w specjalizacjach projektowanie ubioru oraz graficzne. Po ukończeniu obu typu szkół uczniowie mają możliwość zdobycia tytułu zawodowego w swoim zawodzie. Dla wzmocnienia uczniowskich kompetencji miękkich oraz umiejętności uniwersalnych niezbędnych na rynku pracy zrealizujemy 9 zadań skierowanych do zrekrutowanych zgodnie z wytycznymi i na podstawie diagnozy uczniów, nauczycieli i czkoły. Wszyscy uczniowie wezmą udział w doradztwie zawodowym (3 h na każdego ucznia).
Siedemdziesiąt procent uczniów odbędzie staż uczniowski w wymiarze 160 godzin u lokalnych pracodawców związanych z przemysłem włókienniczym, projektowaniem graficznym i poligrafią cyfrową oraz hotelarstwem celem zaspokojenia potrzeb uczestników projektu. Warunkiem udziału w projekcie będzie obowiązek wzięcia udziału również w min.1 wybranej formie realizacji zad. 5, 6 i 7.
Ogólnie zadania skierowane na uczniów to:
Zad.(Z)1 -Współpraca ze środowiskiem społeczno-gospodarczym w zakresie realizacji wysokiej jakości staży uczniowskich
Z2-Rozwój doradztwa edukacyjno-zawodow
Z3-Zdobywanie kwalifikacji przez uczniów i słuchaczy poprzez udział w formach kończących się egzaminem/uzyskaniem certyfikatu
Z4-Kształtowanie i rozwijanie u U kompetencji kluczowych oraz umiejętności uniwersalnych niezbędnych na rynku pracy (zajęcia wyrównawcze)
Z5-Kształtowanie i rozwijanie u U kompetencji kluczowych oraz umiejętności uniwersalnych niezbędnych na rynku pracy (zajęcia warsztatowe)
Z6-Kształtowanie i rozwijanie u U umiejętności praktycznych zawodowych pożądanych na rynku pracy (zajęcia warsztatowe/kursowe/wyjazdy zawodoznawcze)
Celem projektu (wynikającym z diagnozy) jest również podniesienie kwalifikacji i kompetencji nauczycieli, w tym nauczycieli kształcenia zawodowego, oraz doposażenie i dostosowanie 5 pracowni zawodowych oraz stworzenie labolatorium językowego i doposażenie pracowni informatycznej. Trwałość rezultatów zostanie zachowana dzięki trwałej zmianie w pracy szkoły objętej projektem.
Wprowadzone przez przeszkoloną kadrę w projekcie nowe formy zajęć, staną się trwałym elementem oferty szkoły. Kompetencje kluczowe z punktu widzenia rynku pracy i kwalifikacje nabyte przez uczniów, wypracowane w projekcie programy zajęć, zakupiony sprzęt i kompetencje oraz kwalifikacje nauczcyieli, przełożą się na trwałe poszerzenie oferty edukacyjnej szkoły objętej projektem zwiększy ich jakość i atrakcyjność i tym samym wpłynie na trwały wzrost potencjału kapitału ludzkiego Województwa Łódzkiego (WŁ). Wsparcie przewidziane w projekcie wynika z zapisów Terytorialnego Planu Sprawiedliwej Transformacji Województwa Łódzkiego (TPST WŁ). Osiągnięcie zakładanych rezultatów przełoży się bezpośrednio na realizację celów projektu.
Przedsięwzięcia zaplanowane w projekcie nie powielają działań realizowanych na poziomie centralnym oraz regionalnym.
#FunduszeUE #FunduszeEuropejskie