Dzisiaj: Poniedziałek 09 czerwca 2025

Cyfrowa ósemka – w SP nr 8 uczą się przez zabawę

Proszę określić gdzie leży problem:
5 + 6 =
Link
5 + 6 =
Matematyka w trójwymiarze – uczniowie Szkoły Podstawowej nr 8 tworzyli graniastosłupy. Uczniowie stanęli przed nie lada wyzwaniem w ramach projektu „Cyfrowa ósemka". 


Uczniowie SP nr 8 podczas dodatkowych zajęć z matematyki, które odbyły się w ramach projektu „Cyfrowa ósemka” współfinansowanego z budzetu Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w ramach Programu Regionalnego Fundusze Europejskie dla Łódzkiego 2021–2027, uczniowie stanęli przed nie lada wyzwaniem.

Ich zadaniem było zbudowanie modelu graniastosłupa prawidłowego sześciokątnego. Brzmi poważnie? Było jeszcze poważniej – zwłaszcza przy precyzyjnym klejeniu ścianek, które, jak to ścianki – lubiły się przesuwać i buntować.

Efekt? Zdumiewający. Matematyka nabrała kształtu – dosłownie! Uczniowie nie tylko pogłębili wiedzę geometryczną, ale także rozwijali umiejętności manualne, cierpliwość i wyobraźnię przestrzenną.

A to dopiero początek – za tydzień uczestnicy zmierzą się ze Stellą Octangulą, czyli jeszcze bardziej wymagającą bryłą przestrzenną. 

Dofinansowanie projektu: 769 341,89 zł w tym:
UE: 734 843,01 zł
BP: 34 498,88 zł
Całkowita wartość projektu: 864 521,19zł
Beneficjent: Miasto Piotrków Trybunalski
← powrót