Matematyka w trójwymiarze – uczniowie Szkoły Podstawowej nr 8 tworzyli graniastosłupy. Uczniowie stanęli przed nie lada wyzwaniem w ramach projektu „Cyfrowa ósemka".
.jpg)
Uczniowie SP nr 8 podczas dodatkowych zajęć z matematyki, które odbyły się w ramach projektu „Cyfrowa ósemka” współfinansowanego z budzetu Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w ramach Programu Regionalnego Fundusze Europejskie dla Łódzkiego 2021–2027, uczniowie stanęli przed nie lada wyzwaniem.
Ich zadaniem było zbudowanie modelu graniastosłupa prawidłowego sześciokątnego. Brzmi poważnie? Było jeszcze poważniej – zwłaszcza przy precyzyjnym klejeniu ścianek, które, jak to ścianki – lubiły się przesuwać i buntować.
Efekt? Zdumiewający. Matematyka nabrała kształtu – dosłownie! Uczniowie nie tylko pogłębili wiedzę geometryczną, ale także rozwijali umiejętności manualne, cierpliwość i wyobraźnię przestrzenną.
A to dopiero początek – za tydzień uczestnicy zmierzą się ze Stellą Octangulą, czyli jeszcze bardziej wymagającą bryłą przestrzenną.
Dofinansowanie projektu: 769 341,89 zł w tym:
UE: 734 843,01 zł
BP: 34 498,88 zł
Całkowita wartość projektu: 864 521,19zł
Beneficjent: Miasto Piotrków Trybunalski