
Od 5 czerwca kierowców obowiązuje nowa organizacja ruchu na ulicy Piastowskiej. Trwają tam prace nad pierwszym w mieście kontrapasem.
Na ulicy Piastowskiej w Piotrkowie Trybunalskim trwają prace związane z wyznaczeniem kontrapasa rowerowego. Drogowcy rozpoczęli malowanie nowych pasów, a przy ulicy ustawiono już znaki informujące o nowej organizacji ruchu.
Apelujemy o ostrożność i uważne śledzenie oznakowania. Teraz ulica Piastowska będzie drogą jednokierunkową w stronę ul. Sienkiewicza.
— Wielu mieszkańców zgłaszało potrzebę zmiany organizacji ruchu na jednokierunkową. To pozwoliło na wprowadzenie pasa dla rowerzystów. Głównym powodem tej zmiany jest bezpieczeństwo pieszych i potrzeba ochrony chodników przed rozjeżdżaniem. A to dopiero początek zmian, które są możliwe dzięki współpracy z mieszkańcami. Podobne rozwiązania planujemy m.in. na ulicy Zjazdowej i Stromej — zapowiadał Adam Bak, inżynier miasta.
Kontrapas to specjalnie wyznaczony pas ruchu dla rowerów na ulicy jednokierunkowej, który pozwala rowerzystom poruszać się „pod prąd”, czyli w przeciwnym kierunku do samochodów. Tego typu rozwiązania stosuje się tam, gdzie ograniczenie prędkości nie przekracza 50 km/h. Kontrapas znajduje się zazwyczaj przy lewej krawędzi jezdni, a jego przebieg jest wyraźnie oznakowany – zarówno znakami pionowymi, jak i malowaniem na nawierzchni drogi. Dla lepszej widoczności, szczególnie na wlotach i wylotach ulicy, pas często jest zaznaczony czerwonym kolorem, co zwiększa bezpieczeństwo i czytelność dla wszystkich uczestników ruchu.
Apelujemy o ostrożność i uważne śledzenie oznakowania. Teraz ulica Piastowska będzie drogą jednokierunkową w stronę ul. Sienkiewicza.
— Wielu mieszkańców zgłaszało potrzebę zmiany organizacji ruchu na jednokierunkową. To pozwoliło na wprowadzenie pasa dla rowerzystów. Głównym powodem tej zmiany jest bezpieczeństwo pieszych i potrzeba ochrony chodników przed rozjeżdżaniem. A to dopiero początek zmian, które są możliwe dzięki współpracy z mieszkańcami. Podobne rozwiązania planujemy m.in. na ulicy Zjazdowej i Stromej — zapowiadał Adam Bak, inżynier miasta.
Kontrapas to specjalnie wyznaczony pas ruchu dla rowerów na ulicy jednokierunkowej, który pozwala rowerzystom poruszać się „pod prąd”, czyli w przeciwnym kierunku do samochodów. Tego typu rozwiązania stosuje się tam, gdzie ograniczenie prędkości nie przekracza 50 km/h. Kontrapas znajduje się zazwyczaj przy lewej krawędzi jezdni, a jego przebieg jest wyraźnie oznakowany – zarówno znakami pionowymi, jak i malowaniem na nawierzchni drogi. Dla lepszej widoczności, szczególnie na wlotach i wylotach ulicy, pas często jest zaznaczony czerwonym kolorem, co zwiększa bezpieczeństwo i czytelność dla wszystkich uczestników ruchu.