Dzisiaj: Piątek 22 listopada 2024

Specjaliści dźwignią transformacji

Proszę określić gdzie leży problem:
4 + 2 =
Link
4 + 2 =
Miasto Piotrków Trybunalski oraz Realizator: Zespół Szkół Ponadpodstawowych nr 5 w Piotrkowie Trybunalskim realizują projekt pn. „SPECJLIŚCI DŹWIGNIĄ TRANSFORMACJI” współfinansowany ze środków Funduszu na rzecz Sprawiedliwej Transformacji w ramach Programu Regionalnego Fundusze Europejskie  dla Łódzkiego 2021-2027.

Dofinansowanie projektu z UE: 3 003 251,77 zł                         
Całkowita wartość projektu: 3 161 351,77 zł


Celem głównym projektu jest:
Celem projektu jest poprawa jakości kształcenia w Zespole Szkół Ponadpodstawowych nr 5 w Piotrkowie Trybunalskim w zawodach: technik logistyk (TL), technik reklamy (TR) oraz technik fotografii i multimediów (TFM) na rzecz efektywnego wsparcia sprawiedliwej transformacji poprzez poprawę zdolności do zatrudnienia 110 uczniów (w tym: 70 kobiet i 40 mężczyzn), podniesienie kompetencji/kwalifikacji zawodowych 12 nauczycieli (w tym: 11 kobiet i 1 mężczyzny) oraz dostosowanie kierunków kształcenia szkoły do wymogów rynku pracy poprzez adaptację, utworzenie i doposażenie pracowni szkolnych, organizację staży uczniowskich dla 80 uczniów, realizację dodatkowych zajęć rozwijających kompetencje zawodowe oraz kompetencje kluczowe, społeczne i proekologiczne dla 110 uczniów w terminie od 01.08.2024 do 31.07.2026r.
 
Działania w projekcie:
Cel główny zostanie osiągnięty poprzez realizację działań wynikających z diagnozy:
  1. Adaptacja i doposażenie pracowni szkolnych.
W ramach zadania zaplanowano wyremontowanie i doposażenie w sprzęt pracowni logistycznej, w tym zakup komputerów i oprogramowania do obsługi sprzedażowej i magazynowej.
Dla zawodów technik reklamy oraz technik fotografii i multimediów zaplanowano stworzenie pracowni lekcyjnych dostosowanych do zawodu i wyposażonych w odpowiedni sprzęt zawodowy, m.in. aparaty i obiektywy fotograficzne, studio atelier, lampy i oświetlenie studyjne, sprzęt do fotografii produktowej, plotery drukarskie, drukarkę 3D, prasę termosublimacyjną oraz sprzęt komputerowy z oprogramowaniem graficznym.
Zaplanowano również stworzenie studio nagrań do produkcji materiałów filmowych i reklamowych wyposażone w sprzęt studyjny do nagrywania i masteringu.
  1. Dodatkowe zajęcia zawodowe, kursy i szkolenia dla uczniów.
Łącznie w zadaniu będzie brało udział 110 uczniów (70 kobiet i 40 mężczyzn). Jeden uczestnik może brać udział w kilku kursach/zajęciach. Kursy mają na celu zdobycie dodatkowych umiejętności zwiększających ich szanse na rynku pracy.
Zaplanowano realizację kursów/szkoleń:
  1. dla zawodu technik logistyk:
  • kurs prawa jazdy kat. B (30 osób, 2 grupy, 30 godz. teorii/gr., 30 godz. praktyki/os.),
  • kurs operatora wózków widłowych (50 osób, 4 grupy, 30 godz. teorii/gr., 10 godz. praktyki/os + egzamin UDT).
  1. dla zawodu technik reklamy:
  • kurs prawa jazdy kat. B (15 osób, 30 godz. teorii/gr., 30 godz. praktyki/os.),
  • kurs wideofilmowania i montażu (20 osób, min. 16 godz.),
  • kurs uprawniający do kierowania dronem w zasięgu wzroku w kategorii szczególnej (25 osób, min. 16 godz.),
  1. dla zawodu technik fotografii i multimediów:
  • kurs prawa jazdy kat. B (15 osób, 30 godz. teorii/gr., 30 godz. praktyki/os.),
  • kurs wideofilmowania i montażu (20 osób, min. 16 godz.),
  • kurs uprawniający do kierowania dronem w zasięgu wzroku w kategorii szczególnej (25 osób, min. 16 godz.).
Zaplanowano również realizację zajęć dodatkowych przygotowujących uczniów do egzaminów zawodowych:
  • w zawodzie technik logistyk (50 osób, 5 grup po 30 godzin),
  • w zawodzie technik reklamy (30 osób, 3 grupy po 30 godzin),
  • w zawodzie technik fotografii i multimediów (30 osób, 3 grupy po 30 godzin).
  1. Zajęcia dodatkowe z kompetencji kluczowych.
Łącznie w zadaniu będzie brało udział 110 uczniów. Zajęcia mają na celu zdobycie
dodatkowych umiejętności w zakresie kompetencji kluczowych oraz przygotowania do zdania egzaminu maturalnego (matematyka, j. angielski, informatyka). Program zajęć wykracza ponad podstawę programową.
Zaplanowano realizację następujących zajęć dodatkowych:
  • zajęcia z języka angielskiego (110 osób, 11 grup po 60 godzin),
  • zajęcia z matematyki  (100 osób, 10 grup po 60 godzin),
  • zajęcia z informatyki (60 osób, 6 grup po 60 godzin).
  1. Klimat.
W ramach zadania zaplanowano realizację zajęć proekologicznych dla 110 osób (11 grup po 10 godzin) tj. dla wszystkich uczniów biorących udział w projekcie.
Zajęcia dodatkowe będą miały na celu uporządkowanie i rozszerzenie wiedzy proekologicznej oraz zaznajomienie uczniów z rozpoczynającym się procesem transformacji regionu.
  1. Kurs umiejętności miękkich w pracy zawodowej.
W ramach działania dla wszystkich uczestników projektu (110 osób) zaplanowano zajęcia dotyczące wykorzystania kompetencji i umiejętności miękkich w zakresie komunikacji interpersonalnej, tolerancji z elementami mediacji i negocjacji, kreatywności w biznesie oraz konfliktów i ich rozwiązywania (11 grup po 30 godzin).
  1. Doradztwo zawodowe i pomoc psychlogiczno-pedagogiczna dla uczniów.
Uzupełnieniem działań w projekcie jest rozwój doradztwa edukacyjno-zawodowego w ZSP 5 poprzez organizację grupowych zajęć z doradcą zawodowym dla 110 osób (11 grup po 10 godzin) oraz zajęć indywidualnych z doradcą (110 osób po 4 godziny).
Ponadto dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi zaplanowano realizację indywidualnych zajęć z psychologiem (20 osób po 10 godzin).
Dodatkowo w ramach zadania zaplanowano wyjazdy zawodowe dla każdego zawodu jako formę współpracy społeczno-gospodarczej m.in.:
  • na targi branżowe,
  • do miejsc związanych z infrastrukturą miasta Piotrkowa Trybunalskiego oraz Bełchatowa,
  • na warsztaty w Wyższej Szkole Logistyki w Poznaniu.
  1. Staże uczniowskie.
Projekt zakłada współpracę szkół prowadzących kształcenie zawodowe z ich otoczeniem społeczno-gospodarczym. W ramach współpracy 80 uczestników projektu będzie realizowało staże zawodowe w wymiarze 160 godzin w firmach logistycznych, reklamowych i fotograficznych z terenu miasta Piotrkowa trybunalskiego oraz powiatu piotrkowskiego.
  1. Doskonalenie nauczycieli z zakresu szkoleń/kursów.
Nauczyciele uczący w ZSP nr 5 potrzebują wsparcia w zakresie nabycia nowych kwalifikacji/kompetencji niezbędnych do prowadzenia zajęć z zakresu kształcenia zawodowego oraz kompetencji informatycznych.
W ramach projektu zaplanowano:
  • studia podyplomowe z zakresu informatyki dla 1 nauczyciela,
  • studia podyplomowe z zakresu grafiki komputerowej dla 2 nauczycieli,
  • kurs wideofilmowania i montażu dla 4 nauczycieli,
  • kurs uprawniający do kierowania dronem w zasięgu wzroku w kategorii szczególnej dla 5 nauczycieli,
  • szkolenie z obsługi drukarki 3D dla 2 nauczycieli.
 
Rezultaty w projekcie (wskaźniki produktu i rezultatu):
  1. Całkowita liczba osób objętych wsparciem – 122 osoby (81 kobiet, 41 mężczyzn).
  2. Liczba osób biernych zawodowo objętych wsparciem w programie – 110 osób (70 kobiet, 40 mężczyzn).
  3. Liczba osób pracujących, łącznie z prowadzącymi działalność na własny rachunek, objętych wsparciem w programie – 12 osób (11 kobiet, 1 mężczyzna).
  4. Liczba osób w wieku poniżej 18 lat objętych wsparciem w programie – 55 osób (35 kobiet, 20 mężczyzn).
  5. Liczba osób w wieku 18-29 lat objętych wsparciem w programie – 55 osób (35 kobiet, 20 mężczyzn).
  6. Liczba osób z wykształceniem co najwyżej średnim I stopnia (ISCED 0-2) objętych wsparciem w ramach programu – 110 osób (70 kobiet, 40 mężczyzn).
  7. Liczba osób z wykształceniem wyższym (ISCED 5-8) objętych wsparciem w ramach programu – 12 osób (11 kobiet, 1 mężczyzna).
  8. Liczba uczniów i słuchaczy szkół i placówek kształcenia zawodowego objętych wsparciem – 110 osób (70 kobiet, 40 mężczyzn).
  9. Liczba uczniów szkół i placówek kształcenia zawodowego uczestniczących w stażach uczniowskich – 80 osób (60 kobiet, 40 mężczyzn).
  10. Liczba uczniów uczestniczących w doradztwie zawodowym – 110 osób (70 kobiet, 40 mężczyzn).
  11. Liczba przedstawicieli kadry szkół i placówek systemu oświaty objętych wsparciem – 12 osób (11 kobiet, 1 mężczyzna).
  12. Liczba szkół i placówek systemu oświaty objętych wsparciem – 1.
  13. Liczba dzieci/uczniów o specjalnych potrzebach rozwojowych i edukacyjnych, objętych wsparciem – 20 osób (12 kobiet, 1 mężczyzna).
  14. Liczba obiektów edukacyjnych dostosowanych do potrzeb osób z niepełnosprawnościami – 1.
  15. Liczba wspartych szkół kształcenia zawodowego i ustawicznego – 1.
  16. Liczba projektów, w których wnioskodawca posiada siedzibę, filię lub oddział na terenie obszaru transformacji określonego w Terytorialnym Planie Sprawiedliwej Transformacji Województwa Łódzkiego – 1.
  17. Liczba zrealizowanych godzin stażu uczniowskiego – 12 800 godzin.
  18. Liczba osób, które uzyskały kwalifikacje po opuszczeniu programu – 105 osób (73 kobiety, 32 mężczyzn).
  19. Liczba uczniów, którzy nabyli kwalifikacje po opuszczeniu programu – 94 osoby (63 kobiety, 31 mężczyzn).
  20. Liczba przedstawicieli kadry szkół i placówek systemu oświaty, którzy uzyskali kwalifikacje po opuszczeniu programu 11 osób (10 kobiet, 1 mężczyzna).
  21. Liczba osób, które uzyskały kwalifikacje cyfrowe po opuszczeniu programu – 85 osób (56 kobiet, 29 mężczyzn).
← powrót